zondag 14 augustus 2011

Het recht zegeviert

Die knoop is dus doorgehakt! Ik ga het doen: ik ga rechten studeren!!
Eerste module en wettenbundels zijn besteld.

Ik ging ook nadenken over een eigen studieplek. We hebben een megahuis met 5 slaapkamers. Dus ruimte is het probleem niet. Maar als je veel ruimte hebt, ga je veel ruimte gebruiken. Kamers volgebouwd met rotzooi dus. Een logeerbed wat nooit gebruikt wordt bijvoorbeeld. Hupsakee, op Marktplaats met dat ding. Vrijdagmiddag er op gezet, zaterdagavond opgehaald. Dat schiet lekker op! Vandaag de bovenste verdieping aangepakt. We hebben daar 2 grote slaapkamers, één als logeer-/waskamer en één als "zolderkamer" (lees: dump-maar-neer-kamer). Logeerkamer wordt studeerkamer (en een hoekje voor de was). Maar die "zolderkamer", wat een hoop zooi stond daar! Alles hebben we vandaag doorgelicht, veel is op de stapel "mag weg" beland. Wat is opruimen toch fijn! De studeerkamer staat nu nog vol met "mag weg", maar dat gaat gelukkig morgen weg.

Want mijn lieve broer komt morgen naar het Zeeuwse. :) Hij neemt mee: een nieuwe bureaustoel, een nieuwe salontafel (heeft helemaal niks met studeren te maken), een megabureau (lees: 1 bij 2 m) uit z'n berging, een computer die hij nog had staan incl toetsenbord en muis (monitor heb ik nog). En als de auto leeg is , wil hij ook nog wel even heen en weer naar de stort rijden om de "mag weg"-stapel te dumpen.

Dik een week na m'n besluit om te gaan studeren is er al zoveel in gang gezet. Ik ben gewoon onder de indruk van mezelf! :) Ik ben bijna in staat om "tsjakkaa!" te roepen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten