vrijdag 5 augustus 2011

Met recht een blog

Iedereen doet wel iets. Taarten bakken, haken, studeren, klussen, muziek maken, noem maar op. Een passie, iets waar je je avonden mee vult, iets wat je doet waardoor je in tijdnood komt voor "normale" dingen. Iets waardoor je tegen 17.00 uur denkt: "Shit, het eten..!"

Ik heb dat dus niet.

En ik wil dat wel.

Maar wat dan? Ik ben niet creatief. Koken vind ik leuk, maar niet zó leuk. Muziek maken heb ik al tijden geleden opgegeven. Twitter is superleuk, maar een passie, een hobby... nee dat is te veel credit (sorry, Twitter!).

WAT DAN????

Langzaam dringt het tot me door. Jaren geleden heb ik er al eens over nagedacht en het blijft toch maar terugkomen: ik wil Rechten studeren.

Na mijn 3 jaren op de (verkeerd gekozen) opleiding PABO, heb ik een jaartje rondgezworven op de studie M(anagement) E(conomie) & R(echt). Vooral dat laatste vond ik erg interessant, maar mijn motivatie 'over all' was nogal ver te zoeken dat jaar. Uiteindelijk kwam ik op de versnelde MBO-opleiding Administratief Juridisch Medewerker terecht. Die deed ik met 2 vingers in m'n neus en zo belandde ik door m'n stage bij de KvK. Ik heb daar een superjob, begrijp me niet verkeerd, maar de studie Rechten blijft me trekken.

Een aantal jaar geleden heb ik de afweging gemaakt om niet aan de studie te beginnen. Ik werkte toen nog fulltime, was erg gehecht aan m'n sociale leven en was bang dat ik niet gemotiveerd genoeg was om de discipline die de studie vraagt, op te brengen.

Nu ben ik opnieuw de afweging aan het maken. De vraag is niet of ik het echt wil, dat staat als een paal boven water. Maar wil ik het NU? Ja, ik wil het NU! Hoe dan? Uhm... geen idee. Financieel haalbaar? Misschien, misschien niet. Hoe ga ik dat in het vat gieten, wat kost me dat aan tijd? Genoeg vragen die me zo door m'n hoofd schieten.

De eerste stap is gezet: ik wil rechten studeren. Nee, sterker nog: ik GA rechten studeren!!
De rest ga ik de komende tijd uitzoeken, want hier moet ik me niet onbezonnen in storten.

Man, dit voelt goed!!

Wordt vervolgd... (Oh en als iemand tips voor me heeft: kom maar op!)

2 opmerkingen:

  1. Ik weet precies hoe je je voelt... ik ga dus (eindelijk) ook weer aan de studie. Ook een onafgemaakte HBO-diploma, ook met twee vingers in m'n neus door het MDGO heengewandeld... maar de uitdaging blijft trekken!

    Mijn tip: als je dit collegejaar nog wil starten, moet je snel zijn ;)

    Heel veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Rechten is geweldig! Maar ik dénk dat je al wel doorhebt dat ik érg blij ben met mijn studie én mijn uni. :)
    (én dat ik érg vaak accenttekens gebruik...)

    BeantwoordenVerwijderen