dinsdag 26 juli 2011

Ik en mijn tassen

Waar moet ik beginnen??? Ik heb er zoveel! Hoe het begonnen is, weet ik niet eens meer, maar het moet ergens in m'n puberteit geweest zijn. Eind middelbare school gok ik.
Er is één kast die uitpuilt met handtassen, schoudertassen, kleine tasjes, rugtassen, noem maar op. En dan staat er op zolder ook nog een oude "schoenenkast" (je weet wel, zo één met van die deurtjes die maar voren open klappen) waar wat exemplaren in liggen die ik niet meer gebruik, maar ook niet weg wil doen. *zucht* Dit is best erg, besef ik me ineens...

Toen ik tijdens m'n zwangerschap nadacht over een luiertas, had ik deze kans natuurlijk met beide handen aan kunnen grijpen. Echter, ik was verstandig en bedacht dat ik écht niet nog een tas nodig had en dat ik best één van de vele tassen tot luiertas kon bombarderen. Achteraf sta ik versteld over deze actie van mezelf, zéker tijdens m'n zwangerschap. *lol*
Uiteindelijk heb ik toch een nieuwe tas gekocht, maar dit werd een simpele rugtas van Enrico Benetti i.v.m. het dragen van Noah in de draagdoek op m'n buik. Ik had nog geen (fatsoenlijke) rugtas, dus ik zag hier een excuus om weer eens "tas te shoppen".

Momenteel heb ik twee, nee niet liegen Marlies, drie tassen in gebruik. Een grote "mik er maar in"-schoudertas, een kleinere schoudertas (voor om m'n middel als ik Noah op m'n rug draag) en Noah z'n rugtas. Die laatste heb ík natuurlijk niet in gebruik, maar eigenlijk Noah. Het nadeel van een paar tassen in gebruik hebben, is natuurlijk dat je alles moet overgooien als je wisselt en aangezien ik daar niet altijd consequent in ben, grijp ik nog wel eens mis (jammergenoeg betreft dit vaak m'n portomonnee, handig).

"Maar wat zít er toch allemaal in die tas, lieverd?", hoor ik mijn Lief weleens vragen. "Heb je dat echt allemaal nodig?" Nou ja, misschien niet alles direct, maar je weet maar nooit toch? Vrouwen begrijpen dat toch? Toch...?
Portomonnee, anti-blaarpleisters, paracetamol, tampons, maandverband, een knijper, oordopjes van de iPhone, oplader voor de iPhone, sleutels, sleutels van m'n ouders, toegangsdruppel voor kantoor, afsprakenkaartje tandarts (ja, die van de wortelkanaalbehandeling), recept voor Monchoutaart, zonnebril, handcrème, Nuts, inlegkruisjes, pennen, theezakjes, "Kiss of Life" (mondkapje voor reanimatie), lippenbalsem, neusspray, proefflesje parfum, lipgloss, Smint...
En dan ga ik nog nergens heen met Noah....

Vrouwen en tassen, dat is gewoon een ding volgens mij. In dezelfde categorie "Vrouwen en schoenen". Ik krijg er in ieder geval nooit genoeg van. Letterlijk en figuurlijk. :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten